Pages

Saturday, August 28, 2010

Sambungan Hari tu

Hari ni aku demam. Ni tengah tunggu nasi masak. Masak untuk sahur. Tadi petang aku tak boleh bangun langsung. Aku dan Iman tergolek sampai abg balik dari kerja. Iman pun demam jugak. Majlis berbuka puasa kat rumah tok pun aku tak pi. Nasib baik ada yang baik hati mai hantar nasi beriyani yang Pak Ngah belanja kat kami. Abg tak pi berbuka kat sana sebab dia tolong tengok Iman.

Aku jadi lemas bila baca suratkhabar semalam. Isteri kepada suami yang sakit jiwa yang sembelih anak tu sedia memaafkan suami dia dan menerima kembali suaminya. Bab minta maaf tu oklah...aku boleh terima. Bab sanggup terima semula tu yang buat aku seram sejuk.

Macam Pulasan bagi pendapat tu aku setuju. Tapi aku takut ahli keluarga dia tak dapat jaga dia seperti arahan doktor. Isteri dia tak takut ke silap haribulan suami dia sembelih dia pulak Hari Raya Korban nanti sebab ingat dia lembu. Baik hantarlah pi wad psikiatri.

Macam pemuda yang penggal kepala bapa dia bawak naik bas ekspres tu...alahai, muka punya hensem tapi mereng. So, pada yang belum kawin baiklah siasat latar belakang keluarga buah hati hangpa semua. Bukan nak hina orang sakit mental, tapi eloklah jangan cari reba. Dulu-dulu kebanyakan orang sakit mental ni disebabkan genetik. Tapi sekarang ni ramai sangat yang sakit mental sebab dadah. Nauzubillah, minta dijauhkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...