Pages

Tuesday, May 9, 2017

KISAH BAWANG PUTIH GORENG

Hari ni aku nak cerita tentang bawang putih. Ini bukan cerita bawang putih dan bawang merah tu. Ini cerita aku yang terover makan bawang putih.

Mak sedara bagi aku sample bawang putih goreng yang dia nak jual. Aku macam biasalah bila dapat bawang putih mesti aku nak pulun makan walaupun baunya perghh!

Nak dijadikan cerita aku makan bawang putih goreng ni macam aku ratah kerepek. Macam aku ratah bawang merah goreng (bau mulut lepas tu boleh pitam!). 

Tiba-tiba semasa aku membeli makanan untuk lunch di sebuah kafe, aku rasa badan aku ringan dan ringan seperti nak terbang. Kaki dah mula rasa tak jejak tanah.

Sambil gelak-gelak aku beritahu rakanku yang aku macam nak terbang. Rakanku terus jadi panik bila lihat wajahku dah pucat. Terus dia pimpin aku. Bawa balik ofis dan habis kaki tangan aku dilumur minyak panas. 

Rupanya tekanan darah aku sudah jadi terlalu rendah akibat makan terlalu banyak bawang putih goreng hahaha. 

Tobat! Lepas peristiwa tu aku dah tak berani sentuh lagi bawang putih goreng. 

Ya...aku pulih selepas beberapa hari aku stop meratah bawang putih goreng.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...