Pages

Tuesday, December 10, 2013

Apa Ada Dalam Beg?

Aku jarang bawak 'handbag'. Kecuali di majlis-majlis formal atau dalam erti kata lain terpaksa sangat.
 
Pi mana-mana pun aku usung 'backpack' aku. Tak pun 'recycle bag'.
 
Janganlah pelik.
 
Handbag tak muat untuk aku isi "barang-barang" aku.
 
Masa mula-mula kawin Abg geleng-geleng kepala gak tengok perangai aku.
Dah lama kawin, Abg pun dah lali.
Terjawablah persoalan  masa pertama kali Abg bertemu aku di stesen KTM Kuala Lumpur aku sedang mengusung 'backpack' ke sana sini ngeeee.
 
Dalam backpack aku ada purse, wet tissue, payung yang boleh lipat, tab@laptop.
Dan yang paling utama aku tak pernah tinggal kamera dan satu beg hitam kecil yang penuh dengan charger untuk tab, handphone dan kamera.
 
Kalau ikut hati, tripod pun aku nak sumbat dalam backpack.
 
Masa bujang dulu, kasut pun aku sumbat dalam 'backpack'.
Tapi Alhamdulillah...masa kasut aku kena cilok di surau stesen KTM, aku ada kasut 'spare'.
 
Normal kah aku?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...