Pages

Monday, April 21, 2014

Dewan Untuk Majlis Perkahwinan di Pulau Pinang

Assalamualaikum. 

Hari ini aku nak senaraikan beberapa buah dewan/tempat sekitar Penang yang biasa digunakan untuk majlis-majlis perkahwinan. Aku akan cuba update maklumat-maklumat yang ada agar lengkap. Semoga ianya dapat membantu :) Klik pada dewan untuk ke websitenya.


1. Dewan Polis Sg. Dua
()

2. Dewan RECSAM, Gelugor
(Cik Baizura : 04-6522726)

3. Dewan Utama Desasiswa RST, USM
(04-6534458)

4. Dewan Tapak Pesta, Sg. Nibong
- terdapat dua buah dewan yang biasa digunakan untuk majlis perkahwinan.
- dewan tertutup yang berhawa dingin dan dewan terbuka.
(En. Saiful : 04-6585202)

5. Puspahome, PUSPANITA
- banglo 
- bersebelahan dengan Sekolah Penang Free
(Datin Noraini : 012-4889116)

6. Balairaya Sg. Ara
()

7. Balairaya Kg. Baru
()

8. Komples Masyarakat Penyayang


9. Dewan Komuniti Polis Marin, Batu Uban
()

10. Kompleks Tabung Haji
- pakej dewan dan catering
(04-6412286 / 04-6412284)

11. Restoren Pen Mutiara, Batu Maung
- majlis perkahwinan berpakej
(04-6264615)

12. Balairaya Taman Tun Sardon

13. Sunshine Event Hall
-atas Sunshine Square Bayan Baru

6 comments:

insan marhaen said...

Kekadang terfikir juga, kalau kita ada dewan dan sewakan kepada orang, dapat 2 kali tempahan sebulan pun dah kira berbaloi sebagai tambahan menyara hidup sekeluarga keluarga.

Kat Penang ni dewan sebegini memang diperlukan.

Balairaya Taman Saadon tak masuk dalam senarai ka?

Juga dewan atas market bayan Baru.

Bearcat said...

Betul IM. Saya pun terfikir macam tu. Memang boleh buat duit tu. Kalau ada tanah...bolehla mulakan projek. Di samping buat duit boleh bantu mereka yang memerlukan :)

Nory said...

Salam....ada sesape tahu nombor telefon utk dihubungi berkenaan tempahan Dewan Polis Sg. Dua dan Dewan Komuniti Polis Marin Batu Uban?

Bearcat said...

Untuk Dewan Polis Sg. Dua tempahan hanya untuk keluarga polis-polis sahaja. Cer tanya sesapa yang kerja polis mungkin depa boleh membantu.

Soleh Kamarulazizi said...

Assalamualaikum.

Mana satu dewan air-cond yang terbaik untuk perkahwinan?

Bearcat said...

Wsallam...tak dapatlah saya nak menjawabnya sebab tak pernah guna kesemua dewan2 tu.

Tapi yang pastinya saya ada sewa beberapa bijik cooler utk dipasang semasa hari kenduri utk support aircond kerana pintu dewan dibuka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...