Pages

Monday, September 21, 2015

Nak Berjimat Tapi Tak Teliti

Niat di hati aku ni cukup bagus; nak berjimat.
Tapi bila tak hati-hati dan teliti inilah jadinya.

Konon nak order fresh orange.
Ambil menu, jari main tunjuk jer yang ada perkataan ORANGE.

Bila minuman sampai aku jadi tercengang-cengang.
"Air apa ni dik?"

"Air yang akak orderlah, orange milkshake."

Aku belek semula menu.
MasyaAllah, atasnya tercatat MILKSHAKE.
Orange tu salah satu daripada jenis milkshake tu...RM7.

"Saya pun terkejut jugak kak order. Kak orang pertama yang order Orange Milkshake kat sini."

Kawan aku cuma terkekeh-kekeh ketawa.

Aduh! Lain kali aku order air suam jerlah hehehe.

     

4 comments:

insan marhaen said...

ha..ha.. saya pun. bukan sesekali malah terbanak kali...

tengok lain tapi yang ditunjuk lain...

Bearcat said...

Itulah IM...bila kepala dok pikir macam2 inilah jadinya kekeke.

nini said...

Sedp tak ras dia.....sebab budak tu pon terkujat....hihi

Bearcat said...

Nini....tak sedap...argghh! Rugi rm7 haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...