Pages

Thursday, June 4, 2009

Ayah, aku bingung.

Dah genap 6 bulan pemergian ayah. Betapa pantasnya masa berlalu.

Aku masih gagal memulihkan kecederaan hati akibat pemergian ayah. Simptom-simptomnya masih dapat dilihat; aku boleh tertawa dan dalam masa yang sama air mata mengalir.

Serasa seolah-olah aku kini hidupnya jasad yang penuh jiwaku sudah tinggal separuh. Ya, setiap malam aku akan menangis. Menangis sendirian kerana terlalu rindukan ayah.

Ayah teman aku di kala gembira dan sedih. Teman aku ketawa dan menangis. Hanya ayah yang memahami aku sejak kecil. Ayah tahu kebolehan ku di alam nyata dan sebaliknya. Dan ayah terlalu banyak menyimpan rahsia.

Aku jadi bingung bila aku perlu teruskan hidup tanpa ayah. Kerjaku tunggang-langgang, kehidupan seharianku sudah tak terurus.

Semasa ayah masih ada, setiap berita gembira, setiap berita sedih pasti aku akan cepat-cepat menceritakannya pada ayah. Tiap kali aku rasa 'down', ayah jugalah insan yang dapat memulihkan semula semangat dalam diri ini.

Abg, aku mohon maaf. Abg terlalu baik. Aku harap abg faham. Terima kasih kerana sedaya upaya cuba merawat hati ku yang cedera sejak pemergian ayah.

Aku juga cuba untuk pulih seperti sedia kala....tapi entah bila. Ayah, aku bingung...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...