Pages

Monday, July 8, 2013

Chi Chi Burger, Taman Free School, Penang

 
 
 
Chi Chi Burger terletak di Taman Free School, Penang. Gerainya kecik saja. Waktu beroperasi pun pendek; kalau tak salah aku dari pukul 6 petang hingga 9 malam sahaja.
 
 
Orang sekitar gelar Chi Chi Burger sebagai Burger Orang Kaya. Sebabnya? Pemilik gerai menjual burger ikut suka hatinya kekeke. Pemiliknya seorang perempuan yang berumur dah 60 tahun.
 
 
Chi Chi Burger juga boleh tolak-tolak kalau pesanan yang dibuat terlalu banyak. Memang kelakar betul. Tapi pelanggan sentiasa ada. Pelanggan sentiasa memburu Chi Chi Burger.
 
 
Burgernya sedap. Sos terasa tetapi tak melimpah-ruah sampai sukar nak makan. Di dalamnya ada ubi kentang dan sayur goreng berlada hitam.

Cuba order burger special yang ada telur tu. Memang sedap sebab mayonis diletakkan di dalam telur bukan di letakkan di atas roti. Sayur kobis, carrot, salad, bawang pun ada diletakkan dalam jumlah yang mencukupi. Bila burger dimakan tak ada sememeh dengan sos atau sayur terkeluar sana sini.

Kalau nak burger pedas boleh request. Memang pedas berapi sebab diletakkannya cili padi potong....haaa amek ko kekeke.

Yang paling kelakar menurut makcik ni ialah orang TV3 pernah datang untuk interview dia suatu ketika dulu. Makcik ni kata nak makan burger boleh, interview tak nak kekeke.
 
Jom layan Chi Chi Burger :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...