Pages

Thursday, November 27, 2014

Anak Mengikut...

Anak akan mengikut apa yang ibu bapa mereka lakukan.

Aku suka uli, cubit dan cium anak aku tak kira masa. Aku jadi geram bila tengok anak aku. Aku rasa anak aku sangat comel dan gebu. Semua ibu akan ada perasaan yang sebegitu terhadap anak mereka. Itu normal. Walaupun anak-anak orang lain lebih comel dan gebu.

Rupanya anak aku juga buat semula apa yang aku buat pada dia. Pantang aku berbaring, dia akan datang dan uli, cubit dan cium aku tak henti-henti. Anak aku akan kata "Geram mama comel dan gebu. Geram saya nak cubit-cubit."

Rupanya itulah anak...apa yang kita beri, dia lihat dan dengar, itu juga dia akan ulang tayang kepada kita.

Berbuat dan beri contoh yang baik, insyaAllah anak itu akan jadi anak yang baik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...