Pages

Monday, May 7, 2018

JOM MENGUNDI...

Assalamualaikum.

MasyaAllah...sudah hampir setahun rupanya aku tak berblogging. Keinginan untuk menulis setiap hari menggebu-gebu malangnya kesibukan kerja seharian menyebabkan aku terpaksa memendam keinginan tu. Tambahan pula laptop kat rumah rosak :(

Esok aku akan pulang ke kampung Abg; untuk mengundi lusanya. Seperti biasa awal-awal pagi selesai saja Abg mengundi, kami akan balik kerana 'turn' aku pula untuk mengundi di sini hihi.

Doanya proses pilihanraya kali ini akan berjalan dengan lancar, telus dan aman. Alhamdulillah, kali ini bahang pilihanraya tidak terasa sangat. Nampak lebih aman dan terkawal. Semua rakyat tak sabar mengundi, itu jer yang aku rasa hihi.

Apa-apa pun buatlah pilihan menggunakan akal yang waras. Jangan terpengaruh kerana emosi dan dengar kata-kata itu dan ini. Kita sudah cukup dewasa dan bijak untuk menilai. Undi penentu masa depan kita dan generasi akan datang. Mohon dan berdoalah kepada Allah.

Selamat mengundi untuk semua. Jangan ambil pendekatan di atas pagar dan hanya mahu tunggu dan lihat :-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...