Pages

Sunday, June 3, 2018

PARKING BERTINGKAT DI LEXIS PENANG

Hari ini Abg bawa kami berbuka di Lexis, Penang. Ini kali pertama kami ke sana. Di atas faktor lokasi yang terlalu biasa kami tak pernah rasa nak ke sana. Kami cuma pernah menginap di Lexis Hibiscus, Port Dickson. Kat situ memang best dan menarik.

Ok, sesampai di Lexis parking di luar semuanya dah penuh. Maka nak tak nak terpaksa parking di multiple parking.

Masuk saja untuk ke ruang parking kami dah terjerit kecil. Entah siapalah arkitek yang design jalan yang macam tu. Setiap belok ada tiang persegi. Gilerlah. Kereta kami tak lepas nak belok untuk naik. Aduh! Nasib baik di belakang kami tak ada kereta lain. Setiap selekoh terpaksa Abg undur dan belok 2 kali! Naik biru muka aku menahan takut kereta terlanggar tembok atau belakang kereta terlanggar tiang. Nasiblah bukan aku yang drive. Kalau tidak mahu aku turun tinggal kereta kat tengah jalan tu haha. Syukur kereta ada sensor. Kalau tidak entahlah. Patutlah pada tembok tu ada jer bekas kereta terlanggar ke apa ntahlah.

Berbuka di situ ok, selesa dan makanan sedap. Staf sangat peramah. 

Ha! Nak keluar parking pulak! Tarik nafas bila dah sampai ke bawah. Ya Tuhan. First time seumur hidup aku jumpa jalan untuk ke parking yang semacam ini. Taubat! Kami takkan masuk dah parking di Lexis ni hahaha.

So yang lelain tu silalah ukur kenderaan anda sebelum masuk ke parking bertingkat di Lexis Penang haha.
Lexis PD parkingnya OK.

3 comments:

AtieYusof said...

Teringin nak ke Penang. Berbelas tahun tak kesana. Ruang parking tu agak mengerikan jg. Bahaya plak klu mcm tu. Mungkin 1 hari akan ke Lexis jg.

Bearcat said...

Datanglah Atie. Banyak tempat menarik kat sini :)

Azlina said...

Kereta apa tu..adoi seriau plak nk bw suv msuk parking tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...