Pages

Tuesday, January 5, 2010

Mekanik








Wheel chair telah mengalami kerosakan. Usia wheel chair tu pun dah lama; masa arwah Tok Wan masih ada. Tok Wan meninggal bulan Mei 2005. Kalau tak salah aku Pak Ngah Danial yang belikan wheel chair ni. Kemudian Tok pula guna masa Tok sakit hari tu. Tak sangka manusia ketiga yang menggunakan wheel chair itu adalah aku; si cucu.

Aku pening-pening sebab bila Abg pergi kedai dan tanya untuk sewa wheel chair, rupanya tak ada. Nasib baik Abg kepalanya memang kreatif. Abg cuma cari spare-part wheel chair.

Maka 3 lelaki ini telah sedaya-upaya membaiki wheel chair Tok sampai ok. Yey! Bolehla aku sorong laju-laju lagi. Kalau tidak asyik tak jalan dan macam nak patah.

Terima kasih 3 lelaki. Berpeluh-peluh gak tu...sampai terpelanting semua baju hehe.

2 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

uihh.. ni mesti over loaded sampai rosak. Apa pun tahniah sebab g merupakan cucu pertama yang menggunakan wheel chair tok wan. Bangga o.....

bearcat said...

Mana tak over loaded....bearcat obese duk atas wheel chair tu hahaha.

Bangga! Cucu pertama yang terpeleot di usia muda hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...