Pages

Thursday, August 26, 2010

Dunia Akhir Zaman

Takut aku nak tengok Buletin Utama atau baca suratkhabar. Setiap hari ada saja berita menyedihkan. Air mata aku asyik mengalir saja.

Baru saja terkejut dengan berita budak mati tersangkut di pokok akibat letupan mercun, terkejut lagi dengar berita budak disembelih bapa sendiri. Ya Allah, aku rasa tak nak tahu apa-apa yang berlaku di sekeliling aku. Sudahlah hari-hari ada saja berita orang buang anak, kena rogol, kena bunuh, kena rompak, kena kejar dengan along, kena tipu dengan MLM (yang ni padan muka, sapa suruh cari reba).

Impian aku, bangun saja tidur, semua berita indah-indah belaka, yang positif sahaja.

Impian tinggal impian sajalah.

3 comments:

pulasan007 said...

bila bc brite budak kena sembelih tu sedih gak.mende tu sume bleh elak kalo orang sakit mental makan ubat.masalahnya bila xnak mkn ubat,family xnk bwk g spital.bila dah jd camni br nak nyesal.tp dah terlambat.

bantalbucuk said...

btul..btul..btul!
nauzubillah lah,minta jauh dr semua ni..

p/s:nk mtk pendapat la bearcat psl ni..
http://bantal-bucuk.blogspot.com/2010/08/blogspot-kna-hack.html

bearcat said...

Pulasan, menakutkan. Kadang-kadang depa ni tak boleh dikesan kalau sekadar tengok dari luaran. Bila mai angin tak betui dia baru kita tau depa ni sakit mental. Errk!

Bantalbucuk, semoga Allah sentiasa lindungi kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...