Pages

Sunday, November 14, 2010

Oh Tuan Doktor di GH

Ada satu hari Iman demam panas, memang panas. Kebetulan aku di GH melawat mak, terus kami bawak Iman ke casualty. Suhu badan Iman tinggi. Nurse minta aku jelum Iman. Iman menjerit-jerit tak nak, tak selesa. Kemudian doktor kata Iman kena admit. Keputusan ujian darah Iman tak berapa cantik. Tenggelam punca punya pasal, kami setuju.

Terus-terang, aku benci admit di GH. Nurse kebanyakan belagak macam badak sumbu. Orang masuk wad dah jadi macam pengemis. Doktor dan pakar ok. Baik-baik.

Mula sekali doktor check telinga Iman.

"Kak, telinga anak kak berdarah, kita panggil otitis media."

Aku pandang abg, abg pandang aku. Aku cium telinga Iman. Tak ada bau. Belek-belek telinga Iman. Tak ada discharge.

"Betul ke ni doktor? Apa punca otitis media? Tak ada simptom pun."

"Betul kak, nanti Pakar datang dia akan explain."

Konfiden betui dia.

Pakar Paedatrik datang terkedek-kedek. Pakar check telinga Iman. Doktor tadi kena marah. Itu bukan darah, itu tahi telinga @ ear wax.

Aku geleng kepala sambil senyum. Ngok ngek punya doktor, nasib baik hang baik, tak belagak macam badak sumbu. Lepas pada kejadian itu, doktor tersebut kelihatan malu dan cuba mengelak daripada bertembung dengan kami. HAHA.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...