Pages

Tuesday, July 24, 2012

Bersyukurlah

Pagi tadi ada haiwan yang perlu aku buat nekropsi. Penyelidik dari Iran tuan empunya haiwan ada bersamaku. Katanya nak tengok aku buat nekropsi.

Sebetulnya aku memang tak larat. Di bulan puasa ni bila kena buat nekropsi, boleh mual perut dengan bau-bau yang sungguh meloyakan. Tapi dah tanggungjawab akukan, kenalah buat.

Tanya si Iran berapa jam biasanya nekropsi pada haiwan ? Aku jawab dalam 30 minit - sejam. Si Iran seorang medical doctor. Katanya kalau pada manusia pun biasanya dalam sejam. Bergantung kepada kes.

Masa buat nekropsi, ada seorang penyelidik lagi dari Libya. Dia datang jenguk-jenguk tengok apa yang aku dok buat. Sambil perhati, periksa....kami bersembang-sembang.

Aku bertanya kepada si Libya sama ada dia balik kampung tak Aidilfitri ni. Katanya negara sedang bergolak, bahaya untuk balik. Jadi dia akan menyambut Aidilfitri di Malaysia saja bersama isteri dan anak-anaknya.

Si Iran pula ada menyampuk tentang Langkawi; vacation di Langkawi. Aku bertanya kepada si Iran dah ke Langkawi ke? Sebab sebelum ni si Iran sangat excited mahu ke Langkawi. Tanya itu ini kepada aku. Tapi jawabnya, kewangan tidak mengizinkan. Katanya lagi, depa tak mampu nak banding dengan rakyat Malaysia.

Aku terasa bertuah dengan tiba-tiba. Bertuah jadi rakyat Malaysia. Nekropsi tamat setelah 1 jam setengah aku memotong dan memeriksa. Letih, berdiri.


2 comments:

insan marhaen said...

kekadang rasa bertuah. kekadang rasa malang...

Bearcat said...

Seharusnya kita rasa bertuah selalu...tak baik fikir malang2 ni hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...