Pages

Wednesday, July 25, 2012

Catatan Orang Letih (entri terlepas pandang berbulan-bulan)

Dah dua hari balik dari kampung abg tapi letihnya tak abis lagi. Nampak sangat diri dah semakin tua. Sudahlah sepanjang jalan balik tu aku termuntah-muntah. Apa hal ntah. Perut dan kepala masuk angin. Ditambah abg pecut kereta macam dalam F1. Tunggang-terbalik kami dua beranak kat 'seat' belakang.

Singgah di Jerteh abg belikan tiga jenis kuih tradisional Terengganu. Mana tak belinya, aku dok buat citer sedih sepanjang jalan sebab tak puas makan kuih-muih kat sana (sekali sampai di rumah, baru perasan mak mertua aku dah bagi satu plastik kuih kegemaran aku....sayang mak mertua).

Beli kuih, percuma dapat bulu ayam ke?? Mana mai bulu ayamnya entahla....jangan ayam yang tolong bungkus kuih tu sudah lah haha.

Pastu kenapa ada kaki ayam hitam? Ayam lupa basuh kaki? Tapi aku tak galakkan sesiapa perut kodi macam aku makan kerabu kaki ayam ni. Masam ya amat. Memang depa bubuh cuka sebotol kot. Sah-sah boleh putus urat perut. Aku siap basuh kaki-kaki ayam tu sebelum makan. Malangnya masam tu tak hilang. Kalau ikut teori sedap kerabu ni. Mungkin orang yang buat ni tak ikut resepi tapi main hentam keromo.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...