Pages

Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan



Petang tadi semua kawan-kawan aku begitu gembira balik kampung untuk menjalankan ibadah puasa bersama ibu bapa dan keluarga tercinta. Terbayang keseronokan menyambut Ramadhan bersama mak dan ayah serta adik-adik suatu masa dulu. Tapi semuanya hanya tinggal kenangan :)

Sebenarnya sejak semalam aku dah siap-siap packing baju kami sekeluarga; rancangnya mahu balik rumah ibu mertuaku. Last minute, rancangan terpaksa dibatalkan. Ibu mertua aku masih di rumah adik ipar di Kuantan. Tak dapatlah kami bawa dia berpuasa di sini.

Beg pakaian masih tersedia elok. Aku tak punggah pun baju-baju keluar dari beg. Kata Abg, minggu depan kami mesti balik ke kampungnya...insyaAllah. Yey! Seronok.

Nampaknya, esok pagi aku perlu ke pasar. Barang basah 'bo liau'. Kalau ikut perancangan asal nak balik kampung maka aku memang tak nak beli barang-barang basah takut rosak. Untuk sahur aku dah masak nasi dan telur masin. Tinggal esok goreng ikan bilis bersama bawang dan cili dan diperah air asam sikit. Itu dah mencukupi bagi juadah sahur kami.

Alamak! Lupa nak pergi ambil ubat gastrik aku di klinik. Nampaknya itu juga dah tersenarai dalam list tugasan aku esok harinya.

Oleh itu aku mengucapkan "Selamat Menyambut Ramadhan" buat semua umat Islam. Selamat menunaikan ibadah puasa dan semoga amalan kita diterima olehNya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...