Pages

Wednesday, January 16, 2013

Perlu Buat Pilihan Lagi....Aku Dah Letih.

Dilema.
 
Aku nak terus bekerja di tempat sekarang. Aku dah aman, bahagia walaupun kadang-kadang otak rasa letih lesu. Biasalah tu dah namanya bekerja...kalau tidak nampak sangat tak buat apa-apa.
 
Bila ada permintaan untuk aku bertukar tempat bertugas, ini buat aku rungsing. Aku sudah lama melemparkan jauh-jauh tempat tersebut dari ingatan dan hati ini. Aku tak mahu hanya kerana wang, aku memaksa hati aku sakit setiap hari. Langsungnya pasti aku juga akan jatuh sakit dan kerugian.
 
Ya Allah! Tunjukkan aku jalan yang lurus. Tunjukkan aku jalan ketenangan. Berilah aku pilihan yang terbaik kerana hanya Kau Maha Mengetahui, Maha Mengasihani.
 
Realitinya aku sedang bersiap-sedia menghadapi sebarang kemungkinan. Aku juga bersiap-sedia dengan perancangan-perancangan yang perlu diambil sekiranya aku terpaksa mengundur diri dari dunia kerja aku sekarang ini....walaupun hati ini menangis.
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...