Pages

Monday, March 13, 2017

ASSALAMUALAIKUM

Assalamualaikum dan Selamat Pagi.

Terlalu lama rasanya aku tak berblogging. Bukan setakat bersawang, dah jadi hutan rimba dah pun blog aku ni hihi.

Sebenarnya banyak perkara telah berlaku semenjak bulan November 2016 hinggalah ke hari ini. Alhamdulillah. Bagi aku Allah akan sentiasa menguji hamba-hamba yang dikasihiNya. Kerana setiap kali selepas ujian yang diberikanNya, ada saja kebaikan yang tak pernah diduga hadir dalam hidup kami sekeluarga. Alhamdulillah.

Satu lagi yang aku perhatikan, ujian-ujian yang Allah berikan telah menunjukkan pada aku betapa kasih sayang adik-beradik, saudara-mara serta rakan-rakan amat tinggi pada diri kami sekeluarga. Syukur, alhamdulillah. Sentiasa mereka berdiri teguh di samping kami pada waktu susah dan senang.

Dua minggu lepas ibu saudaraku yang amat ku sayang telah meninggal dunia kerana sakit jantung. Hajatnya untuk bertemu dengan aku tak kesampaian. Ibu saudaraku pergi dulu setelah Subuh keesokan harinya.

Aku menangis-nangis di dalam perjalanan untuk menziarahi arwah. Rupanya arwah cuba menyorokkan sakitnya kepadaku. Telah berulang-kali aku berpesan kepadanya supaya menelefon aku jika ada apa-apa hal. Sehinggalah arwah sakit mengejut dan mungkin rasa tidak tertahan barulah diminta orang menelefon aku. Tapi semuanya telah terlambat.

Aku membantu memandi serta mengkapankan arwah di hospital. Kasih sayang terakhir yang dapat ku zahirkan kepada arwah. Arwah kelihatan amat tenang. Urusan jenazah juga amat mudah. Alhamdulillah. Semoga Allah tempatkan rohnya bersama-sama orang yang soleh.

Bersambung nanti...insyaAllah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...