Pages

Wednesday, August 8, 2012

Falafel

Semalam aku teringin nak makan Falafel. Dari minggu lepas aku beli Falafel ni tapi aku masih tak berkesempatan untuk memasaknya.

Falafel adalah sejenis makanan Arab, ala-ala Masalodeh. Bezanya Falafel dibuat dari kacang kuda dan ditambah rempah-rempah. Satu rempah yang confirm ada adalah ketumbar sebab aku ternampak biji ketumbar masa nak makan Falafel ni hehe.

First time aku kenal Falafel masa tengok satu rancangan masakan di tv. Nampak macam best. Tapi yang aku beli di kedai Arab ni dah ready made mix. Cuma perlu tambah 200 ml air untuk 2 bungkus campuran Falafel tu.


Beli 2 kotak Falafel percuma acuan untuk bentukkan Falfel


Acuan Falafel


Rupa bancuhan Falafel

Falafel yang telah siap digoreng
Kalau tanya pendapat aku, aku lebih sukakan Masalodeh. Rasanya ada sikit-sikit pahit disebabkan rempah yang diletakkan di dalamnya. Tapi si anak kecik aku tu sukalah pulak kuih ni :-P

2 comments:

insan marhaen said...

tak pernah tahu apatah lagi rasa.

Bearcat said...

Tak apalah...sekarang IM dah tahukan? Hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...