Pages

Monday, January 14, 2013

Alhamdulillah selesai satu majlis

Alhamdulillah, pagi semalam selesai sudah majlis pertunangan adik bongsu aku. Semoga segalanya berjalan lancar hingga ke hari pernikahan nanti.

Hantaran dari kami

Tiga hari sebelum majlis pertunangan, aku dan abg ke sana ke sini sampai rasa nak tercabut kaki. Iman merungut-rungut di dalam kereta. Katanya dia letih sangat dah...selama tiga hari, itu sajalah ayat yang terkeluar dari mulut comel anak aku yang berusia 2 tahun tu hehe...kesian dia.

Teringat-ingat kuih-muih, nasi dan lauk-pauk yang pihak perempuan hidangkan. Sedap betul. Rasa nak minta tapau saja...tapi takkanlah kot hehe. Aku sampai bertambah nasi dua kali plus sambar ayam goreng berempah dua ketul. Kebetulan aku dan maksu saja untuk satu hidangan tu...apa lagi, makan sajalah. Lepas ni aku nak risik-risik resepi ayam goreng berempah dari bakal adik ipar aku tu.

Disebabkan arwah mak dah tak ada, akulah jadi penyarung cincin kepada bakal adik iparku. Jenuh aku menahan air mata dari menitis. Sebak, sayu. Terngiang-ngiang amanat mak dan ayah masa mereka masih hidup. Mereka berkali-kali berpesan padaku supaya melaksanakan urusan pernikahan adik-adikku dengan baik. Seolah-olah masa tu mak dan ayah dah tahu yang mereka tak akan sempat menerima menantu lagi.

Bagi aku, tak pernah terfikir di usia muda sebegini aku akan menggantikan tempat mak dan ayah memikul tanggungjawab sebesar ini. Alhamdulillah, Allah kurniakan aku dengan mak dan bapa saudara yang bagus-bagus begitu juga dengan sepupu-sepupu. Mereka yang banyak membantu dan menyokong aku. Tak lupa suami tercinta...yang setiap saat bersamaku tanpa hirau penat lelah dah. Terima kasih kepada Paknjang yang bertindak sebagai jurucakap majlis. Kesian paknjang dengan kakinya yang sakit.


Paknjang selaku jurucakap sempat lagi buat lawak kekeke...
Paknjang memang terbaik...

Ok, lepas ni sibuk nak menguruskan urusan kenduri kawin pulak. Semoga Allah kurniakan kesihaan yang baik buat aku. Bukannya apa, semalam, pinggang hingga ke hujung kakiku sudah jammed. Rasa nak menangis....sakit sangat-sangat. Hari ni terpaksa aku bercuti sebab tak mampu nak berjalan.

2 comments:

Ariff Budiman said...

Pakjang juga terkejut bila ternampak sorang wanita macam muka emak. Pkjang bagitau dekat Amir. Amir pun kata betul macam muka emak. Kalau mkjang Aishah ada sudah tentu dia yang banyak kedepan kan

Bearcat said...

Betul ka ada orang macam muka mak? Gee tak perasan pun...

Tapi memang benar...kalau arwah maknjang Aisyah ada tentu dia yang akan sibuk membantu. Ujian Allah...semua orang yang rapat dan paling Gee sayang pergi dulu meninggalkan Gee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...