Pages

Wednesday, May 21, 2014

Ini Belacan Bukan Gula-gula...

Assalamualaikum.

Hari tu aku pi rumah sepupu. 

Dia tunjukkan aku sesuatu. Yang anak aku dah ngendeng-ngendeng mintak nak makan.

Rupanya itu belacan ABC yang dipek macam gula-gula haha.


 Anak aku punya syok ingat ni dia punya gula-gula. Hehe

Comel jer bungkusan.

Ini adalah belacan...bukan gula-gula yer adik-adik hehe.

Teringat zaman aku kecik-kecik. Mak akan bagi aku sepuluh sen untuk aku beli belacan di kedai runcit. Sesampai jer kat rumah sah belacan tu akan tinggal separuh. 

Sebabnya sepanjang perjalanan pulang aku dah cubit sikit demi sikit makan belacan tu haha. Aku rasa belacan buku tu macam sedap sangat. Yelah...dulu dok kampung mana ada coklat Cadbury lah apa. 

Pastu mak akan marah aku. Mak kata kalau aku asyik curi makan belacan nanti hidung aku akan rompong sebab resdung. Eee takutnya. Natijahnya sampai la ni aku dah tak sentuh belacan haha.

Sebenarnya bukan setakat belacan yang aku cubit makan. Kalau mak suruh aku beli garam atau asam jawa pun aku akan makan sepanjang jalan dari kedai ke rumah haha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...