Pages

Saturday, May 10, 2014

Perlis : Taman Anggur, Pusat Pertanian Bukit Bintang

Assalamualaikum.

Last week kami ke Taman Anggur Perlis.
Senang jer nak ke tempat ni...
Berdekatan dengan Taman Ular Perlis di Sungai Batu Pahat.
Keluar ke jalan besar, ambik kiri dan terus jer dari Taman Ular tu.

Besar betul ladang anggur kat sini kalau nak bandingkan dengan ladang anggur di Beris, Sik, Kedah.
Tiket masuk RM3 seorang.

Masa kami ke sana hari hujan so gambar-gambar tak berapa nak lawa.
Pastu sekarang bukan musim harvest anggur; anggur baru tengah nak membesar.
Kata petugas di situ anggur akan dipetik dan dijual pada bulan Jun.
Nampak gayanya kena datang lagilah ke sini hehe.

Pintu masuk Taman Anggur Perlis. Snap gambar dalam hujan gerimis :)

 Di kawasan luar ni rupanya kat atas tu penuh buah anggur. Aku tak perasan pun. Masa dok langut-langut baru...ehh banyaknya anggur. Anggur yang ni boleh kot nak petik masuk mulut hehehe :p

Wakaf untuk pengunjung berehat. Basah dek air hujan.

Aku nak naik atas ni nak snap gambar tapi tengok bebudak kat atas tu macam tak mau turun-turun jer..malas pulak aku. Dari atas tu nampaklah ladang anggur yang luas tu.

Petikan daripada Al Quran tentang kebaikan memakan anggur.

Anggur mengandungi vitamin C yang tinggi. Patutlah dalam petua mengatakan kalau nak kulit cantik kena banyak makan anggur. Tetiba aku terbayang Cleopatra dok santai sambil makan segugus anggur merah hehe. Patutla dia cantik :p

Informasi tentang anggur. Lambat juga boleh petik hasilnya. Kalau dulu main game sat jer tanam anggur dah besar dan boleh petik buah haha. Ni ke tunggu 4 bulan....haishh!









 White Malaga ni kalau tak salah aku buah anggur hijau yang besar dan manis. Aku cukup tak suka anggur hijau yang masam piau tu eeee.

Kawasan penanaman yang dibenarkan untuk pelawat masuk. Kat sebelah sana pun ada jugak tapi masih tak berputik pun lagi pokoknya. 

 Black Opal ni aku suka. Anggur jenis orang kaya makan dalam tv tu hehe.


Jumpa lagi bulan Jun nanti, insyaAllah :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...