Pages

Tuesday, September 30, 2014

Barah Kebab & Chicken Milani - Restoren Kapitan, Queensbay

Aku dari dulu lagi tertanya-tanya apa itu Barah Kebab bila masuk ke Restoren Kapitan.
Bila tanya kepada mamak tu dia punya penjelasan buat aku macam lagi tak faham.

Rupanya, Barah Kebab adalah Kebab Kambing. Ler...

Apa lagi...untuk peminat tegar kambing dan bebiri macam aku ni dah tak boleh tahan nafsu.
Order bang...order.

Sekali kebabnya sampai anakku pun berkata "Eh, makanan mama dah tak elok...dah ada lumut!."

Pengsan!

Sebenarnya warna hijau kelumutan tu disebabkan daging kambing tadi disiramkan sos pudina.
Bukan sebab dia perap sampai naik lumut hehehe.

Abg lagi best. Abg bagitau Iman "Haaa inilah namanya Kebab Incredible Hulk. Arrghhhh!."

Ting tong betui suami aku ni.

Tapi, cubalah order Barah Kebab. Memang sedap. Aku suka. SUKA!

Rupa Barah Kebab ni macam kena spray cat pun ada jugak. Gulp!

Abg pulak order Nasi Beriyani Chicken Milani.
Aku tengok Abg interview mamak tu macam wartawan tv3 untuk segmen Majalah 3.
Abg nak tahu ingredients Chicken Milani.
Mamak tu pulak aku tengok tergeleng-geleng.

Rupanya mamak kata tarak tau apa ingredients Chicken Milani (penipu betui).
Abg pun makan.
Abg kata sedapnya.
Abg tanya aku "Yang tahu tak apa depa boh dalam Chicken Milani ni."
Aku sengih jer.

Sebenarnya depa letak cheese dan apa lagi ntahlah dalam Chicken Milani tu,
Aku malas cerita banyak dengan Abg.
Sebab dia kononnya geli makan cheese.
Walhal psikologi jer bukan sebab allergic ke apa.
Bila dia tak tahu itu cheese, dia pulun jer makan sambil sengih-sengih.
Jahatkan aku haha.

Chicken Milani...nyum nyum

So, kalau korang ke Restoren Kapitan Queensbay, jangan lupa order Barah Kebab dan Nasi Beriyani Chicken Milani di samping Roti Naan Cheese yang sedap tu :)

*Entri ini tidak ditaja oleh Restoren Kapitan kikiki*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...