Pages

Monday, September 29, 2014

Rahsia Bancuhan Kopi dan Teh Tarik Sedap

Untuk buatkan kopi dan teh tarik anda lebih sedap, jangan lupa campurkan secubit garam di dalam bancuhan. InsyaAllah, kopi dan teh tarik anda akan lebih ummph!
 
Pernah aku hidangkan air kopi kepada kawanku ketika mereka datang ke rumah. Sebelum balik, si suami minta aku belikan serbuk kopi yang aku gunakan untuk mereka bawa pulang ke Selatan. Tapi, bila sampai di rumah, isterinya kata suaminya merungut rasa kopi masih tak sama seperti kopi yang aku bancuh.
 
Aku beritahu rahsia untuk sedapkan bancuhan kopi. Pada awalnya mereka ketawakan aku. Akhirnya bila dah cuba barulah mereka percaya. Hehe...
 
Cubalah...tapi jangan masukkan garam sampai satu sudu besar. Itu lain pulak jadinya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...