Pages

Monday, September 15, 2014

Congratulation vs Condolence

Pernah tak korang beli kad untuk ucapkan tahniah atau takziah kepada kawan-kawan?

Perkara paling bodoh yang pernah aku buat ialah tertukar kad tahniah dengan kad takziah.

Pada waktu yang sama, seorang kawan akan berkahwin sementara seorang lagi sakit.
Prihatinlah kiranya...aku pun belikan kad untuk dihantar kepada dorang.
Masa tu aku tengah serabut dengan final exam yang memang nak buat pelajar macam aku ni mati di kepuk (harap faham...kalau tak faham tak per hehe).

Balik dari shopping mall aku bersemangat tuliskan kad dan pos kepada kawan yang akan melangsungkan perkahwinannya di minggu hadapan.
Kebetulan dengan exam clinical yang macam nak maut tu menyebabkan aku tak dapat hadir ke majlis perkahwinannya.

Balik dari pejabat pos aku terus ke meja study...nak sambung baca buku untuk exam seterusnya.
Kad untuk kawan yang sakit belum aku poskan.

Aku buka kad tersebut sambil berfikir apa yang nak aku tuliskan kepada kawan ku itu.

Oh! Terkedu.

Kenapa dalam kad tu ditulis CONGRATULATIONS!

Macam aku nak hantuk kepala ke dinding.
Aku dah tersilap hantar kad kepada kawanku.
Sah mata dan otakku dah tak synchronize time aku tulis kad untuk kawan ku.

Akibatnya...aku kehilangan seorang kawan.
Aku jamin dia  marah sangat bila terima kad aku.
Sudahlah dia memang spesies pemarah tahap dewa petala bumi.

Sekian. Hilang seorang kawan akibat sekeping kad.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...