Pages

Monday, April 22, 2013

Kawan Imaginasi

Iman dah mula ada Imaginary Friends @ Kawan Imaginasi. 

Baru petang semalam aku perasan hal ni. Masa tu kami di dalam kereta; jalan-jalan di Alor Setar.

Semasa masuk ke dalam kereta, Iman bercakap seorang diri.

Iman : Saypi duduk sini. Raju duduk sini.

Aku : Iman cakap dengan sapa tu?

Iman : Ni Saypi ni....dia nak ikut sama. Saypi duduk diam-diam.

Saypi dan Raju adalah salah satu watak dalam Upin Ipin. Raju, budak India yang mengembala lembu. Saypi tu adalah lembu yang selalu Raju tunggang dan merupakan kawan baik Raju.

Sumber : Google

Mungkin Iman kagum dengan Raju yang boleh bercakap dengan Saypi. Saypi faham apa saja yang Raju cakapkan kepadanya.

Mungkin juga Iman boring bermain seorang diri sepanjang hari. Err...macam Iman nak adik jer.

Tapi pada aku perkara ni taklah menghairankan sangat. Semasa aku kecil, aku pun ada imaginary friends. Imaginary friends aku lebih dahsyat, harimau dan beruang. Sebabnya aku selalu rasakan diri aku ni tarzan. Hehe.

Selepas makan tengahari di salah sebuah restoren di Alor Setar, kami masuk ke dalam kereta. Iman duduk di kerusi depan. Tiba-tiba aku terdengar Iman bercakap dengan Seypi.

Iman : Seypi duduk belakang, tak muat. (lantas Iman buat gaya membaling sesuatu ke seat belakang).

Aku : Apalah Iman ni, sempitlah mama nak kena duduk dengan Seypi!

Eh, eh....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...