Pages

Wednesday, April 10, 2013

Pilihanraya

5 Mei 2013 adalah tarikh PRU13.
 
Ini kali kedua aku bakal mengundi. Sepatutnya kali ketiga tetapi pada tahun 2008 aku terlupa nak tukar kawasan mengundi.
 
Dulu masa masih bergelar 'student', aku mengundi di Selangor. InsyaAllah, kali ni aku bakal mengundi di Permatang Pauh.
 
Nampaknya selepas ni aku terpaksa menukar kawasan mengundi lagi sebabnya aku dah bermastautin di kawasan pulau. Berapa banyak tukar daaa....
 
Selesai aku mengundi di Permatang Pauh, aku dan Abg akan berkejar pulang ke Terengganu. Abg akan mengundi di sana. Bolehlah kami melihat kemeriahan waktu mengundi di dua-dua kawasan.
 
Aku dah mohon cuti pada 6 Mei tapi belum diluluskan. Kalau cuti tak lulus, penat jugak tu nak kena balik ke Penang pada hari yang sama.
 
Teringat zaman 'study' dulu. Setiap mahasiswa diwajibkan mengundi bila ada pilihanraya di universiti. Apa yang kami buat ialah lihat muka calon pada borang dan pangkah muka mana yang kami rasa berkenan. Kalau yang tak lawa dan hensem tu nasib ler...memang tak pangkah punya. Tak ada pulak kami kira depa yang kami pangkah tu dari pihak mana kekeke. Sebab bagi kami, siapa pun yang menang tak adanya bawa perubahan besar pada kami.
 
Untuk pilihanraya yang betul-betul ni kalau aku nak buat peel lama jawabnya tak adalah parti yang aku pangkah. Sebabnya silalah tengok sendiri muka-muka kebanyakan mereka yang bertanding hehehe. Jahatnya aku :P
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...