Pages

Friday, July 30, 2010

Macam tu pulak.

Orang kita memang terkenal dengan kepelikannya. Kadang-kadang aku rasa depa guna logik terlebih, kadang-kadang tak logik langsung pun ada.

Ramai lelaki Islam tak kisah gunting rambut di salon. Alasan depa bagi "La, tu kan pompuan cina yang gunting rambut...bukan ada apa pun."

Kata kawan aku "Aku ni kalau lelaki Melayu aku seganlah, tapi kalau lelaki cina takpa, aku tak rasa apa kalau depa tengok pun." Sambil tu badan dia diurut oleh pompuan cina dan diperhatikan oleh sorang lagi tukang urut lelaki yang berbangsa cina.

Depa ni guna mazhab apa entahlah. Bagi depa hukum halal haram termaktub untuk sesama orang Melayu saja kot. Rasa malu pun sama, sesama bangsa saja.

Bangsa lain tak dak nafsulah aku rasa....

3 comments:

bantalbucuk said...

wooo....-.-

Insan Marhaen said...

puasa lagikan ada yang ponteng, takat gunting rambut kat salun...he..he..

bearcat said...

bantalbucuk, apasal wooo? hehe...

IM, betui gak ya...emmm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...