Pages

Wednesday, July 28, 2010

Syhh...Luahan isteri



Sunyi. Betul aku sunyi. Makin lama kawin makin sunyi hidup aku. Bila ayah tak ada lagi-lagi sunyi hidup aku. Dapat anak pun tak dapat mengubat kesunyian aku. Tak tahulah kenapa.

Suami aku bukan jenis nak bercakap sangat (dengan aku saja kot, dengan orang lain ramah lak). Kadang-kadang aku bercakap sorang-sorang macam orang tak betul. Dia buat deeek saja. Aish! Dah persis orang gila aku ni hehe.

Kalau dalam perjalanan ke tempat kerja, suasana dalam kereta macam dalam kubur. Err...yelah kalau dalam kubur aku rasa tak lah sesunyi dalam kereta aku, mesti dung dang dung dang dok kena bantai dengan malaikat.

Tapi, kalau dengan kawan-kawan meriahnya. Walaupun aku lebih banyak mendengar, hati aku rasa happy sangat. Itu sebabnya masa aku tak kerja, duduk lama di rumah, aku rasa macam nak jadi bisu dah. Nak cakap dengan baby bukan dia faham pun.

Eh, eh ini rupanya bukan masalah aku sorang. 3,4 orang lagi kawan yang dah berkahwin pun mengadu masalah yang sama. Depa kata baik cakap dengan pokok, hati tak sakit. Depa baru 3-4 tahun kawin dah mula rasa macam tu...tunggulah 10 tahun kawin macam aku pulak. Rasa kepala dok bawah kaki naik atas tahap bosannya. Aku tak boleh bayangkan lagi 10 tahun macam mana keadaan aku....bila bayangkan terus aku rasa nak menopause la la ni jugak.

Aku rasa ramai pasangan yang dah berkahwin buat silap. Kita jadi ramah terlebih bila dengan kawan-kawan di ofis tak kira lelaki atau dengan perempuan. Tapi dengan orang yang sepatutnya kita bersembang kita buat tak hirau. Buat pasangan kita macam batu atau kayu.

Aku kalau nak happy lebih-lebih kena pi rumah Tok la. Suasana kat sana boleh buat hati sedih jadi gembira hehe. Tapi tak apalah. Hidup perlu diteruskan. Sunyi ka bising ka....aku tak dapat mengubah keadaan. Hai, nasib baik ada kawan-kawan dan blog ni.

7 comments:

scr said...

kinah balik mesti tak sunyi...kahkahkah....sunyi senang ja...kalo kinah sunyi,tgk gambaq lama2,tgk video miki and yumi...pastu jadi gila...gelak sorang2...haha..

bearcat said...

poodah...k.g tau kinah pun sunyi gak kat sana hahaha. Bantal abih basah kena ayaq mata kinah.

kesian...tok mesti sunyi tak dak M.T huhu.

scr said...

sunyi memg arr sunyi gila...tp kalo time kelas byk,klinik memg jd gila bz...haha...x dan nk pikiaq...MT da bahagia...tok kena besakan diri..ntah2 dah x ingat sapa MT..haha

Insan Marhaen said...

macam camdek IM je nih!

Anonymous said...

Find/make your heaven only at home, there is somewhere nearby...need some effort to obtain
A little sweetie in your personal life...
Insyaallah..

bearcat said...

IM, mana ada camdek...awat...terasa ka? haha.

Anon, thanks...I'll keep trying even though sometimes i feel bored.

Anonymous said...

Just keep 'bored' in yr mind only, not at yr heart

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...