Pages

Monday, July 14, 2014

Biskut Raya

Tahun ni aku buat biskut raya sendiri. Aku ni memang...bukan tak reti buat biskut sendiri tapi kekadang tu seronok mengorder daripada kawan-kawan (lepas tu menyesal sendiri sebab biskut yang dibeli selalunya tak sedap huhu). 

Kali ni Iman request nak biskut raya mama buat. Yeay! Nampaknya mama kenalah buat biskut raya biarpun malasnya nak angkat tangan ni kui kui kui. Yang bagusnya si Iman memang pembantu yang bagus. Iman budak kecik lagi tapi pandai pulak dia membantu aku.

Taraaa! Inilah biskut Y super sedap. Yang ni aku beli daripada maksu...hahaha...First pic dah propa lebih. Sesapa yang nak beli biskut Y sedap ni boleh dapatkan di Kg Padang bertentangan dengan Nasi Bersila Lahar Kepar. Kat kedai kecik warna ijau hehe.

 Biskut Arab. Yang ni aku buat. Iman tolong tabur colourful ball tu. Sedap, gebu, lemak berkrim. Sendiri buat sendiri puji haha. Aku buat biskut Arab klasik. Takdak golek-golek gula atau warna-warni. Aku kan taste orang tua-tua sikit ohok ohok.

Ni pulak biskut Arab yang sama tapi versi tabur coklat rice. Abg dok complain pasai apa biskut aku ada nipis ada tebal. Aku sengih jer. Tak larat nak jawab. Aku posa. Letih :-P

Ni pulak brownies yang aku buat untuk iftar semalam. Antara brownies kukus dan bakar, aku suka brownies bakar. Kalau kukus-kukus ni aku selalu failed huhu.

Ada dua tiga jenis biskut lagi aku nak buat. Ada yang dah aku bagi pun pada mak sedara dan adik ipar aku. Biasanya aku tak derlah ikut resepi bulat-bulat. Aku akan tambah bahan ikut sedap hati aku. Yang tak best buat biskut raya ialah...bila dah masak aku yang ngap ngap makan biskut tu sebab tak tahan godaan baunya yang sedapnyaa...hehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...