Pages

Thursday, July 3, 2014

Juadah Berbuka

Hari ni aku letih sangat. Di ofis pun macam tak larat...jalan macam kura-kura. Aku suspek aku dehydrated dan hipoglycemic. Sekejap-sekejap aku rasa menggeletar.

Dalam dok tak larat tu sempat lagi aku berfikir juadah untuk berbuka. Sah! Kalau keadaan macam ni memang aku tak larat nak masak bila balik nanti.

Akhirnya aku beli nasi kerabu dan popia basah. Best.

Pastu Paknjang pulak hantar kuih talam durian. Uhuhu sedap ni.

Pastu Paklang pulak mai hantar mee kari. Oh! Rezeki. Alhamdulillah.

Sebagai balasan aku bagi kat depa buah rambutan yang sedang membuak-buak masak di depan rumahku itu. 
 Kuih talam durian yang Paknjang bagi. Pandai Maknjang masak...sedap :)

Mee kari yang Paklang bagi. Sedap.

Inilah rupanya buah rambutan pokok aku. Aku belajar daripada sorang kawan yang akan kupas semua buah rambutan dan letak di dalam peti sejuk. Mudah. Bila terasa nak makan rambutan cuma perlu buka peti sejuk hehehe.

Dan....inilah snek yang aku akan makan selesai berbuka puasa. Sedap. Pastu baru kenyang hehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...