Pages

Saturday, March 14, 2009

Jiran oh Jiran

Nasib aku dapat jiran-jiran yang bangang! Tak bertamadun! Orang zaman batu!

Ingat rumah aku ni apa? Suka hati nak panjat-panjat pagar, nak lompat masuk.

Ya Allah, sabarkanlah hati kami.

Hari ni jiran bangang belakang rumah pulak masuk dengan suka hatinya macam rumah mak pak dorang jer tanpa bagi salam. Kami tak pernah kacau dorang, banyak berdiam...jadi dorang ingat kami tunggul mati ikut suka hati nak buat apa pun.

Aku rasa dah hilang sabar. Hari tu pun sampai Pak Njang datang sound dorang...ha...baru ada akai. Aku bukan reti nak marah-marah, habis sangat aku bom jer rumah dorang. Bab cakap-cakap aku tak pandai. Ni jiran bangang belakang rumah; yang meraung satu taman dengar pasal bergaduh dengan suami. Siap nak bunuh-bunuh.

Aku rasa kesabaran aku dah sampai limit. Abg bolehla sengih-sengih lagi. Takkan aku nak panggil Pak Njang lagi!

Aku cukup bengangla....abg tu semut pun tak takut pada dia. Kalau orang takut takkan orang berani buat macam tu. Ni yang buat aku nak bela hantu raya ni. AAAArrrrrgggggggggggggh! (time-time macam ni orang macam Mak dan Izat yang aku perlukan)

3 comments:

scr said...

kempen "HAPUSKAN JIRAN BANGANG"....kalo jiran cleaner yg bwk mulut termasuk skali ka jiran bangang...haha......

bearcat said...

termasuklah tu..spesies yang patut dihapuskan dari bumi. Hantar ke planet of the apes hehe.

scr said...

kompem x lei idup...x lei nk nyebok hal org...kna nyebok hal menatang ja..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...