Pages

Friday, April 9, 2010

Capati

Semua ni gara-gara capati Abang E.
Aku terliur bila dok baca entri Insan Marhaen pi makan capati Abang E di Kulim.
Betullah, memang sedap. Capatinya lembut.
Apa lagi Pak Njang....jomm.

Semalam aku teringin nak buat capati.
Abang belikan tepung Atta.
Resepi aku ambil dari internet.
Aku try dua resepi; satu dari internet, satu lagi dari pembalut tepung Atta.
Resepi dari internet lebih sedap dan lembut.

Tapi rupa capati aku tersangatlah buruknya.
Sebijik macam kulit orang yang terkoyak-koyak hehe.
Sehabis daya aku cuba bentukkan jadi bulat, tapi jadi bentuk lain jugak.
Tak apalah, first timer, macam tu lah.
Cicah capati ni abang belikan gulai dari kedai Kari Kepala Ikan Che Nu.
(gulai tak sedap)
Sebab aku dah tak ada tenaga nak masak cicahnya.

Capati makan paginya sebab ada orang mai hantar nasi tomatolah pulak.
Abih diet aku yang tak mahu makan nasi.
Rezeki jangan ditolak hehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...