Pages

Thursday, March 4, 2010

Itu Bukan Susu

Mak merungut-rungut kat aku. Kata mak tak sedap pulak nescafe dia bancuh sekarang ni.
Mak ingat coffeemate tu macam susu tepung; ganti susu tepung. Bila bancuh nescafe atau milo, mak cuma bubuh air, milo, gula dan coffeemate.

Satu gelas nescafe, mak bubuh 2 sudu besar coffeemate....La.....

"Mak, coffeemate bukan susu tepung. Kandungan zat dia mana sama dengan susu tepung. Abih banyak pun orang letak 2 sudu kecik ja."

"La, sungguh ka? Awat hang tak habaq awai-awai."

Aku sengih jer.

"Ish, kenala aku beli susu tepung balik."

Aku tak tahulah kat mana mak dapat maklumat nutrisi tentang coffeemate tu.

5 comments:

ucuk said...

mak bearcat mcm mna skank ?shat ?
tabah sungguh hati makmu..semoga dia sentiasa bahagia+gembira bersama anak2+cucu2nya..sbgi pengubat rindu..

bearcat said...

Tak sihatla...asyik dok dukung si debot sorang tu.

ucuk said...

haha..yea kea ?kim slm pd keluarga bearcat yea..dgq kta ad owg nk tunang da..hehe..

bearcat said...

Ucuk,
Insyaallah.
A? Sapa pulak yang nak bertunang?
Yang nak bertulang adala hahaha.

ucuk said...

izat + amir la..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...