Pages

Monday, January 16, 2012

Bee Sting

Alhamdulillah...kena lagi. Kali keempat dah ni. Mula-mula aku macam macho...rileks...tepis-tepis chewah. Sekali...ambik hang. Bengkak muka macam alien uwaaaaa. Baru nangih macam budak kecik. Rupanya bisa lebah ni ambik masa lama untuk tersebar.

Petua-petua yang aku dapat dari internet nampaknya sudah terlambat untuk diamalkan. Tapi takperlah untuk manfaat semua, aku catatkan di sini semua petua-petua yang dapat aku kumpulkan :

  1. Letak tahi hidung (adik dan kawan aku punya petua) - ambik tahi hidung dan sapu tempat kena sengat. Tahi hidung sendiri. Tapi aku tak sampai hati nak buat....geliiiiii.
  2. Letak tahi lembu (bapa dan mak sedara punya petua) - haiya...mana nak cari tahi lembu panas-panas.
  3. Tenyeh bunga melati pada tempat kena sengat.
  4. Asah pisau pada pengasah dan ambik air asahan sapu pada tempat sengatan.
  5. Baca Al-Fatihah 7x, Al-Ikhlas 3x dan ludah pada tempat kena sengat dengan niat semoga Allah hilangkan bisa sengatan.
Itu sajalah petua sengatan lebah untuk hari ini :( Ingat! Jangan lupa cabut sengat lebah tu dulu.

2 comments:

Izat Tarmizi said...

try tenyeh Melati dekat tempat kena sengatan tu,hahaha

bearcat said...

Wakakaka...awat tak ingat kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...