Pages

Tuesday, January 3, 2012

Tingkatkan Servis Setinggi Gunung Jerai

Hari ni masih cuti. Kami bosan di rumah jadi mengambil keputusan berjalan-jalan. Ke mana? Ke Gunung Jerai! Sebabnya? Adik-adik belum pernah jejak ke situ. Lagipun The Regency Jerai Hill resort dah cantik sekarang. Kenapa namanya The Regency Jerai Hill Resort? Bukan Jerai Mountain Resort? Emm...entahlah.

Sampai di puncak Gunung Jerai, adik-adik dah terpegun...wah cantiknya. Sayang, semua gambar kurang cantik...cuaca agak mendung. Macam tak ceria jer gambar.

Disebabkan sudah tengahari, kami mengambil keputusan makan di situ. Nampak tempatnya macam ada kelas...harga makanan reasonable lah dengan kedudukannya di puncak yang tinggi. Tapi servis agak hancus. Yang ambil ordernya entah apa-apa...pesan lain, yang datangnya cuma 2 makanan. Nasib baik aku tanya...kalau tidak ngangalah Amir dan Abg. Makanan pun ok-ok jer. Mintanya Nasi Ayam Hainan, datangnya Nasi Ayam Madu...ler. Itu rupanya nasi ayam hainan gunung jerai. Izat dan Abg minta Nasi Goreng Bagus tapi nasinya tak berapa bagus macam namanya hehehe. Tapi minuman memang ok. Sedap.


Nasi Goreng Bagus yang tak berapa nak bagus :-)
 Seharusnya pihak yang terbabit meningkatkan lagi kualiti servis di sini. Baru ada ummphh...Kelakar pulak si pelayan yang ambik order tu bila aku sebut Hainanese Chicken Rice sampai sudah dia tak faham. Bila sebut Nasi Ayam Hainan baru dia faham. Lain kali suruh staf hafal semua menu tu dulu ya sebelum ambil order hihihi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...