Pages

Tuesday, September 1, 2009

Cucur Kacang Dhal

Ada satu hari tu Kak Pah (bukan Sharifah Aini ya) jiran mak bagi cucur kacang dhal sepiring untuk berbuka puasa. Adalah 6 ketul. MasyaAllah sedapnya!. Kebetulan aku memang tak boleh nak telan nasi dan lauk-pauk. Aku pun mulalah makan cucur tu sebijik demi sebijik.

Mak dan abg tengok ja aku makan. Masuk cucur sebijik "Sedapnya!" aku jerit.
Sampai abih-abih aku kena marah ngan mak "Hang makan diam-diam buleh dak."
Hahaha padan muka aku dan padan muka orang lain. Aku habiskan cucur tu sampai naik juling mata sebab aku rasa sedap sangat. Mak dan abg dok keja gelakkan aku yang macam orang kebuluran. Aku cuba pujuk mak pi mintak lagi cucur tu kat Kak Pah. Mak kata aku muka tak malu. Memang tak malu sebab aku rasa sedap hehehe.

Hari ni mak dah buat cucur kacang dhal. Ha, makanlah sampai satu besen :) Aku yang paksa mak minta resepi kat Kak Pah. Kadang-kadang pasal makanan, memang aku jadi kejam skit hehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...