Pages

Friday, September 25, 2009

Selamat Datang Miki!

Ini ahli keluarga kami yang baru. Namanya Miki. Bentuk badannya bulat macam sebiji bola. Manja walaupun jantan. Warnanya sebijik macam raccoon.

Kehadiran Miki buatkan Mone terasa hati. Mengamuk dia sampai siapa pun tak dapat sentuh. Mone lompat dan cuba cakar muka aku. Mone kejar dan cuba serang Mak. Mone betul-betul mengamuk. Tak ada lagi ngiauan manja. Mone berbunyi macam macam harimau menderam. Akulah mangsa yang paling hendak diserangnya.

Petang, Mone balik dalam keadaan yang cukup kotor. Badannya penuh kotoran hitam; minyak hitam atau arang. Di mana dia bergolek aku pun tak pasti. Nampak benar dia protes.

Cuma satu yang Mone tak tahu, Miki tu bakal suaminya. Suaminya yang comel, cute dan manja. Tapi apakan daya, Mone dah tak nak dengar apa yang aku cuba beritahu pada dia. Adoi....dua-dua aku sayang. Haiwan pun pandai cemburu, inikan pula manusia....


2 comments:

insan marhaen said...

la... ingatkan tikus Mickey

bearcat said...

hehe kucing daa...buat apa bela tikus...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...