Pages

Wednesday, September 16, 2009

Kek Lapis Sarawak

Gambar hiasan

Tadi Izat sms aku. Katanya esok akan sampai sebuah bungkusan pos laju. Pesannya lagi bila dah dapat, cepat-cepat letakkan bungkusan tu dalam peti sejuk.


Aku reply sms Izat "Murtabak Raja ka?"

"Dak, kek lapis Sarawak."

Wow! Kek lapis Sarawak. Serta-merta air liur aku meleleh...tap, tap. Basah keyboard....imaginasi saja tu.

Raya tahun lepas aku dah boikot kek lapis Sarawak. Bukan salah orang Sarawak tapi salah orang Semenanjung yang guna nama Sarawak untuk jual keknya.

Masa tu aku pesan dua biji kek lapis Sarawak. Kata kawan yang jual tu, kek lapisnya mak sedara di Sarawak yang buat, sedap menjilat jari, menjilat kaki dan lain-lain lagilah. Ingat aku kucing? Jilat sana-sini?

Kerana terpengaruh aku belilah juga...ya aku suka sangat kek lapis sarawak sebab masa di U dulu kawan dari Sarawak selalu bawakan selepas raya. Dahla rupa cantik, rasanya sedap. Ini baru dikatakan rupa sepadan dengan rasa. Selalu yang kawan aku bawa tu memang emaknya yang buatkan. Dia bawa pun sikit jer...jadi tak boleh lah aku aku mengada-ngada makan sampai buncit.

Lepas kek lapis yang diorder aku perolehi, aku excited beritahu mak. Sedap ni, sedap (walhal aku pun tak rasa lagi). Masa berbuka aku potong dan rasa. OMG, aku tiba-tiba jadi hulk....arggghh koyak semua baju....
TAK SEDAPNYA! Nih! Nak tipu aku ke apa??? Macam aku tak pernah rasa kek lapis yang original. Nyesal, abis duit aku beli punya mahal. Dua biji pulak tu!
Dahla mak asyik komen...ini yang hang kata sedap? Apara...

Rupanya kawan aku yang order dua biji kek lapis Sarawak daripada orang yang sama pun marah-marah. Kawan aku nih biasa tinggal di Sarawak. Nampak sangat kami dah kena tipu. Rasa nak pos kek tu biar si tukang jual yang makan.

"Kak jangan potong kek tu lagi tau, tunggu Izat balik, Izat nak potong."

"Wokey, kak tak potong....kak terus makan ja hahaha."

2 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

Salam. Sila ambik kad raya dari Pak Anjang

bearcat said...

Salam. Tima kasih PakNjang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...