Pages

Saturday, September 5, 2009

Muzium Arkeologi Lembah Bujang


Adik aku dengan gaya mempromosikan Muzium Arkeologi Lembah Bujang


Sampai-sampai saja semua jadi teruja dengan pokok petai.


Mak pun nak pegang sampai abg terpaksa tarik ranting tu turun bawah hehe. Tok hanya mampu tengok sebab tangan tak sampai...kesian tok kekeke.

Apada...dapat pegang petai macam ni lak. Sapa kekah petai yang tengah tu aku pun tak pasti...yang penting dapat pegang hehe.


Ha! Sapa yang 'perak jakun' macam aku tengoklah puas-puas. Inilah rupa buah petai sebelum pecah jadi petai 'berotot-otot' tu. First time aku tengok pokok dan buah petai tak pecah lagi.


Abis petai, pokok bunga pun depa nak tarik gak, ish ish hehe.


Sungai yang makin kering airnya...sayang sekali.


Sampan yang dibuat daripada batang pokok yang ditebuk....dah lama ni...robek-robek dah.


Tok buleh-buleh nak duduk atas sampan ni...ish sib baik bukan aku yang duduk, mau berkecai sampan tu kekeke.


Sekali lagi adik aku jadi tukang promosi tak dak gaji...


Maklang suka sangat dengan sejarah, jadi maklang teruja bila masuk muzium ni. Aku? emmm bila la depa nak kuar.


Lambai-lambai tangan sebelum panjat tangga ke candi. Heh! Tak panjat lagi tangga buleh ler lambai-lambai tangan macam Miss Universe gitu. Lepas panjat tangga yang banyak tu, semua orang rasa nak lambai tangan minta tolong panggil ambulans kekeke.


Cantikkan batu jalan ni.


Inilah candinya. Aku tak tahu nama candi ni sebab aku tak berminat :)


Ni candi yang lagi tinggi...Ya Allah nak tercabut kepala lutut aku...hah cepattt! Nak pegang kamera pun terketaq-ketaq dah ni hehe.


Penat ke apa ke adik aku ni tetap maintain time berposing.


Turun dari candi, rehat di Wakaf Kaligam. Huh! Memang ada makhluk yang hitam legam kat sini. Aku diam saja tengok dia menyusup punya laju di antara pokok-pokok di tepi kami.



Yey! Nak balik dah. Ni arca berupa tembikar purba....air dah abis sebotol. Mak dan tok sebenarnya kami tinggalkan di pondok dekat sungai tadi. Depa memang takleh panjatla tangga yang banyak tu.

Kalau korang minat sejarah, silalah datang ke sini. Sapa yang rasa nak tengok pokok petai pun silalah datang. Percuma saja :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...