Pages

Friday, April 7, 2017

ADIK SAKIT

Adik aku warded lagi. Kesian dia. Dalam hujung tahun lepas dan tahun ini sudah beberapa kali dia warded akibat penyakitnya.

Semalam dalam pukul 11.00 malam kami bergegas ke hentian Sg. Bakap untuk mengambil adik iparku. Buat sementara waktu adik iparku akan tinggal di rumahku dan berulang ke hospital.

Seronok pula semalam jalan-jalan di highway. Untuk aku yang dah dekat sebulan tak berjalan ke mana, laluan di sepanjang highway tu pun dah cukup menggembirakan aku hihihi. Anakku pula dibuai mimpi sepanjang perjalanan.

Alhamdulillah adik iparku selamat tiba.

Pada aku dalam hidup ini macam mana kita rasa kita boleh berdikari pun kita tetap memerlukan insan lain. Walaupun kita rasa tak memerlukan saudara-mara atau rakan-rakan, kita tetap perlu orang lain untuk membantu dan memudahkan urusan hidup kita :)

Jadi apatah lagi kalau dengan adik-beradik. Lagilah perlu bantu-membantu. Hidup ini bukan akan tamat di dunia ini sahaja. Hidup kita akan berterusan sehingga ke akhirat. Jika itu yang kita fikirkan pasti setiap pertolongan akan dilakukan dengan hati yang senang dan ikhlas.

Aku doakan adikku cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan rawatannya hari ini. Dia beritahu aku dia akan menjalani minor surgery tengahari ni. Semoga segalanya akan berakhir dengan kebaikan. Ameen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...