Pages

Tuesday, April 25, 2017

BLOG@DIARI

Anak aku ada menegur aku "Kenapa semua benda Mama nak masukkan ke dalam blog?"

Aku ketawa kecil. Mana ada semua benda Mama letak dalam blog. Mama letak perkara-perkara yang Mama nak ingat jer. Tambah pulak kalau resepi...memang kena letak dalam blog. Kalau tidak sah-sah akulah yang lupa pastu dok termenung pikir eh macam manalah aku masak hari tu...?

Rupanya si kecil ni pun dah ada diari sendiri. Dia kata lecehlah nak menaip kat komputer. Dia nak tulis dalam buku jer.

Aku ketawa terkekeh-kekeh baca diari anak aku yang berumur 7 tahun ni. Kelakar!

Mana tak tumpah kuah kalau tak ke nasi. Aku sendiri dari kecik dah ada diari. Yang bestnya aku akan selotapekan diari aku bila abis tahun.

Yang suka skodeng diari aku adalah arwah Mak. Pastu dia akan ketawa bila dia cerita balik apa yang aku tulis dalam tu. Pernah juga Mak menangis sebab terlalu sedih dengan luahan hati aku. Ahh! Itu yang aku tak mahu. Tapi nak buat guane. Itukan Mak aku...huhu. Sayang Mak, rindu Mak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...