Pages

Thursday, April 13, 2017

MAKCIK SHANIA

Alhamdulillah, masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah ini. 

Hujan baru jer berhenti. Sejuk, Langit cerah. Cantik sangat pemandangan di luar. Ikut hati ingin aku capai kamera dan 'click'. Opps! Kaki! Hihihi. So silalah ukur stokin di kaki sendiri ya.

Hari ni rumah agak sunyi. Macam biasa Abg dan Iman sesudah Subuh dah keluar rumah. Adik dan isterinya keluar jam 8 pagi untuk follow up di hospital.

Alhamdulillah, adikku makin sembuh. Cuma katanya setelah follow up dan treatment susulan, pada kebiasaannya sakit akan berulang. Aku doakan yang baik-baik saja untuk depa berdua.

Apa pulak perancangan aku untuk hari ini. Buku-buku yang aku order online belum lagi sampai. Rasanya hari ini aku akan terima buku-buku tu. Tak sabar nak membaca. Buku-buku kat rumah dah habisku baca.

Sambil menaip ni aku pasang lagu-lagu dari Shania Twain. Aku tak pasti generasi sekarang kenal tak dengan penyanyi yang pada aku bersuara sedap dan cantik sangat di mataku. Badan dia lawa dan dia cukup energetic. Cuba tengok vc...memang lawanya ish ish.


Credit to google

Shania Twain famous pada penghujung tahun 90 an. Lagu-lagunya memang best, biar lagu slow atau lagu yang rancak. Masa zaman student dulu ada aku beli cd minah salleh ni tapi entah ke mana aku campak masa berpindah-randah.

Disebabkan masa lapang yang banyak, aku tertanya-tanya apa perkembangan penyanyi yang aku minat sangat dulu kini dan selamanya. Dia macam senyap terus pada suatu ketika.

Bila aku google rupanya Shania menyepi dari dunia hiburan bila suaminya buat hal dengan kawan baiknya sendiri. 

Aduh! Perempuan secantik Shania pun masih dipermainkan oleh suami sendiri. Teringat kata-kata sorang teman masa di u. Teman aku ni memang cantik orangnya. Katanya kebanyakan perempuan cantik nasibnya kurang baik berbanding perempuan yang kurang cantik.

Hihi aku tak pastilah sejauh mana kebenaran kata-kata temanku itu. Tapi iya, pada aku bila Allah kurniakan kelebihan kepada seseorang pasti akan ada ujian juga diberikan seiring dengan kelebihan itu untuk melihat sejauh mana rasa syukur hamba kepada PenciptaNya kan?

Ok berbalik kepada cerita Shania...akhirnya dia akan buat comeback. Yeay! Hatinya dah terubat bila dia berkahwin dengan bekas suami kawan baiknya yang curang dengan suaminya itu. 

Haa...pening pulak baca cerita depa ni hahaha. 

Apa-apa pun bila dilihat gambar latest Shania memang nampak dia agak tua...sisa-sisa kesedihan tergambar di wajahnya. Itulah, perempuan bila hatinya bahagia dia akan kelihatan cantik dan awet muda. Tapi jika hatinya sedih, dia akan nampak lebih berusia dari usianya yang sebenar.

Credit to google. Tengok lah wajahnya...walaupun masih cantik tetapi banyak garis-garis kesedihan terpapar...


4 comments:

aizamia 3 said...

Hidup ibarat roda..
Moga kita semua kuat dalam meledani rutin harian.

insan marhaen said...

Saya tak minat penyanyi Inggeris apatah lagi wanita.

Jadi tak kenal la penyanyi ni...

Waheeda kenal la ha...ha...

Bearcat said...

Iya...begitulah kehidupan.
Ameen.

Bearcat said...

Aaa ini minat penyanyi irama padang pasir ni hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...