Pages

Friday, October 23, 2009

Aku tengah Bersedih

Aku pelik betul. Bila aku cuba luahkan kesedihan aku. Orang asyik nasihatkan aku supaya bersyukur, kena terima kenyataan.

Aduh, aku bukan kata aku tak boleh terima kenyataan atau tak bersyukur. Sebagai manusia yang normal perasaan sedih mestilah ada bila sesuatu yang tidak diingini berlaku.

Tak logik pula aku nak ketawa kuat-kuat bila ada sesuatu yang tidak diingini tu berlaku semata-mata untuk tunjukkan keredhaan aku pada kejadian tersebut. Itu tidak waras namanya.

Sedih aku cukuplah aku telan air mata sorang diri. Aku tak perlu ada orang lain yang turut menangis tersengguk-sengguk di sebelah aku; yang lebih bermasalah orang itu menangis lebih teruk berbanding aku yang menghadapi masalah tersebut. (Ok ya Mak...harap Mak faham ya).

Aku perlukan kata-kata yang dapat berikan aku semangat supaya aku tak terus 'down'. Alhamdulillah, aku punya sahabat-sahabat yang tak jemu memberi kata dorongan pada aku. Terima kasih sahabat-sahabatku.


Emm! Mungkin jadi jutawan nanti....siapa tahu....pujuk hati sendiri :)

(Segala kesedihan tak akan dapat menandingi kesedihan aku bila Allah menjemput Ayah...)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...