Pages

Saturday, October 10, 2009

Mone...yang spoilt.


Makkk! Tengokla...Mone yang dok tarik sapra sampai jatuh semua. Kalau ada kuih raya dengan kuih raya terpelanting abih. Mone tertangkap.


Kaki Mone luka, ada lubang. Jalan dengkot-dengkot sebijik macam aku berjalan. Like owner like cat lah. Dah seminggu lebih Mone tahan sakit. Kesian aku tengok. Hari ni kami pun bawa Mone ke klinik haiwan.

Nak ajak Mone jalan-jalan memang tak susah. Buka saja pintu kereta dan dia akan terus melompat masuk, duduk. Macam arwah Kiki dulu gak. Sepanjang jalan Mone 'excited'. Asyik jenguk tingkap di kiri, di kanan. Kemudian Mone bosan, dia sendiri masuk dalam 'carrier' dan tido.

Sampai di klinik haiwan, Abg bawa Mone jumpa Vet. Aku tunggu dalam kereta. Kalau aku ikut sekali, takut Vet tu cucuk aku sama. Sebab aku dan Mone macam serupa jer.

Sekejap jer Abg call.

"Macam mana ni, Mone mengamuk...nak keluarkan dari 'carrier' pun tak boleh."

"Aik! Tadi tengok bahagia jer dia, apasal masuk dalam tu buat perangai lak?"

Sebentar kemudian Abg bawa 'carrier' dan Mone keluar. Masuk dalam kereta Mone buat macam tak ada apa jadi. Dalam istilah lain dia buat muka tenang dan tersenyum. Hee rasa nak lempang jer. Abg marahkan dia. Dia tahu orang marahkan dia, dia dok senyap sampai rumah. Rupanya Vet nak keluarkan dia pun tak boleh, dia cakar. Jadi cuma dapat ubat jerlah.

Memang 'spoilt brat' ler kucing aku seekor ni. Macam terlalu dimanjakan. Seolah-olah dalam dunia ni dia seekor jer kucing. Ngada-ngada betullah. Nasib baiklah aku tak tinggalkan dia untuk di'grooming' bulan lepas. Kalau tidak memang abis ler Vet tu kena cakar dan gigit.

Mone, Mone....heeee.


Tidoq macam diva.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...