Pages

Monday, October 5, 2009

Bercinta berpada-pada


Amaran : Bercium sebelum bernikah adalah haram....nanti kena tangkap basah macam beruk dua ekor ni

Pesan aku pada yang mereka yang tengah hangat bercinta. Jangan sekali-kali gadaikan maruah agama dan diri. Prinsip yang selama ini dipegang kukuh, boleh terpelanting hanya kerana cinta yang belum pasti. Kalau dah berkahwin tu lainlah cerita.

Ingat, kalau bercinta kerana Allah, insyaAllah akan selamat. Kalau bercinta kerana nafsu, binasa kelak nanti.

Tak kisahlah pada lelaki atau perempuan. Tanggungjawab yang dipikul tu sama sahaja. Tak ada bezanya.

Ada yang sebelum kenal cinta, alimnya....itu tak boleh ini tak boleh. Sekali dah mabuk cinta, ambik gambar berlaga pipi pun dah dia kira halal. Aisey...alim taik kucing. Sudah mabuk ectasy cinta. Parah.

So, adik-adik...jaga-jaga. Jangan percaya sangat dengan cinta sebelum kahwin. Baik bercinta selepas berkahwin....lagi masyuk. Tak percaya cuba try test hehe.

2 comments:

pulasan007 said...

awat tb2 tulis pasai ni?

bearcat said...

Sebab tiba-tiba jadi pening tengok budak-budak la ni yang asyik-masyuk bercinta hehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...