Pages

Thursday, October 8, 2009

Facebook:Wajahbuku?

Dah dua kali aku tutup akaun Facebook aku.
Kenapa?

Ntahla. Aku sendiri rasa tak selesa. Aku ni jenis kura-kura. Suka sorok kepala dalam cengkerang. Aku rasa FB memang tak sesuai dengan aku. Aku tak suka kawan-kawan aku tahu setiap apa yang aku lakukan. Dan aku juga tak suka nak tahu apa yang kawan-kawan aku buat setiap hari.

Ada antara kawan-kawan yang minta di 'add' di dalam 'list' tu adalah orang yang aku tak berapa suka. Aku cuma berkongsi cerita dengan kawan-kawan rapat tapi kawan rapat aku semua tak ada FB. Aku cuba juga ikut trend nak guna FB. Lama-lama aku jadi bosan dan menyampah. Macam entah apa-apa saja.

Lagi satu, semua orang sibuk buang masa jadi penanam sayur dan penternak tak bertauliah. Sampaikan sejam saja tak masuk FB depa dah jadi tak tentu arah, takut sayur kena curilah, pokok matilah. Hahaha. Itu dah sampai tahap ketagih dah tu. Kat tempat kerja semua sibuk....sibuk main FB. Ler...

Yang pelik lagi kuiz-kuiz dalam FB yang aku rasa macam tak membina. Jadi adalah kawan-kawan aku yang terjerit-jerit bila kuiz tu bagitahu orang yang selayaknya berdating dengan depa ialah Keanu Reeves, kekekeke. Rupanya FB ni akan mengabulkan impian setiap orang secara maya.

Sorilah, ini pandangan sempit aku. Tak bolehla pukul rata pada semua orangkan? Ada yang buka FB untuk sembang-sembang dan hilangkan tension. Cuma satu pesanan aku, jangan sampai terjebak dan terikat dah...Sayur yang hangpa tanam tu bukan buleh dimakan pun.....nak jual pun tak laku :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...