Pages

Sunday, October 11, 2009

Kuih Sekupang



Kat tepi jalan nak masuk taman, ada orang jual kuih sekupang sebijik. Dah lama aku tengok, cuma minggu lepas aku rasa teringin nak beli. Nak tengok gak besar mana yang sekupangnya tu.

Mak la jadi mangsa kena pi beli. Ha! Ni kuih nak makan ka nak buat main masak-masak? Keciknya...macam buleh masukkan dalam telinga (telinga gajah).

Aku dok gelak-gelak tengok kuih yang dibeli. Pastu mulalah keluar cerita merapu aku dan Abg. Aku dan Abg dok agak mesti anak-anak dia yang tukang 'gelintey' kuih ni. Kecik kedemit. Macam aku main masak-masak masa kecik-kecik dulu.

Oh! Aku tak akan beli dah kuih sekupang ni. Tak berbaloi. Rasa dah la tak berasa. Kecik dan tak best. Cuma pulut inti saja yang best. Aku rasa dia untunglah buat kuih macam ni. Tapi penatlah kot hehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...