Pages

Friday, October 16, 2009

Tongkat


Hari ni temujanji dengan pakar. Aku seperti biasa jalan macam hantu Jepun. Doktor pakar geleng-geleng kepala tengok aku. Masa nak buat 'urine test' aku dah hampir terpeleot dalam tandas. Yelah, tandas pompuan, Abg mana boleh masuk. Aduh, aduh.

Yang lawaknya doktor terpaksa check aku sambil berdiri. Posisi yang aneh betul untuk 'physical examination' di bahagian tubuh yang tak sepatutnya aku berdiri. Doktor pun gelak-gelak. Doktor mahu aku masuk wad. Aku tak mahu. Doktor suruh masuk wad. Aku kata tak nak. Seksa duduk di wad dalam keadaan aku yang tak boleh berjalan ni. Akhirnya doktor suruh aku rehat di rumah dan terus masuk wad bila dah tak tahan sakit sangat. Doktor juga 'suggest'kan tongkat untuk aku bawa.

Taraa! Abg dah belikan aku tongkat di kedai berhampiran hospital. Hehe, aku praktis guna tongkat di rumah tok. Berkerut dahi tok tengok aku bawa tongkat. Aku sengih-sengih saja. Bila sampai rumah, Mak pulak tengok aku guna tongkat, Mak menangis. Aku pun tiba-tiba rasa sayu, tapi aku tahan air mata. Masuk dalam bilik, aku menangis juga sebenarnya. Keluar bilik aku senyum dan gelak. Taknaklah tunjuk sedih-sedih. Di depan kawan-kawan pun aku gelak-gelak sahaja. Sakit aku simpan dalam diri senyap-senyap.

Terima kasih Abg belikan aku tongkat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...